Comunicatele de presă sunt unele dintre cele mai întâlnite modalități de informare. Aceste documente oficiale sunt de obicei trimise de către companii către instituțiile de presă, pentru că acestea să le confere valoare de știri și să le distribuie mai departe, așa încât informația să ajungă la publicul larg.

Comunicatele de presă au o forma extrem de simpla, ce respectă principiul piramidei inverse din jurnalism. Asta presupune că trebuie să fie redactate așa încât informația principală să fie surprinsă încă din primul paragraf, iar informațiile secundare să decurgă din următoarele rânduri.

La ce folosesc aceste comunicate de presa companiilor?

Comunicatele de presă sunt documente oficiale, care tansmit în mod obiectiv o informație de interes general. Folosite în mod inteligent de către companii, aceste comunicate pot fi un canal de comunicare extrem de eficient.

Iata 5 motive principale pentru care un comunicat de presa este esențial pentru afacerea ta!

1. Comunicatele de presă sunt o sursă credibilă de informare

Având un puternic caracter obiectiv, comunicatele de presa sunt extrem de credibile în raport cu celelalte tipuri de text. În plus, din aceste comunicate rezultă de multe ori știrile. Astfel, ele pot fi ușor preluate de instituții de presă, ceea ce confera din nou un plus de credibilitate. Imaginați-vă că vă prezentați o lansare de produs printr-un astfel de comunicat, iar el este preluat de toate ziarele nationale. Succesul acelei lansări de produs este aproape garantat.

2. Comunicatele de presă asigură o vizibilitate sporită afacerii

Tocmai datorita faptului ca ele sunt preluate de surse de încredere și de tot felul de ziare, aceste comunicate de presă oferă o vizibilitate sporită companiei care se promovează prin intermediul lor. Dacă îți vei promova serviciile prin intermediul unui comunicat de presa online, vei avea posibilitatea să informezi un public larg, astfel vei putea atrage oameni interesați de ceea ce oferi pe termen scurt.

3. Comunicatele de presă online favorizează poziția site-ului tău de prezentare în motoarele de cautare

Acest lucru se întamplă deoarece comunicatul preluat de un site de știri online va fi afișat pe websiteul instituției. Iar dacă acel comunicat conține un link care va duce către site-ul tau, acest link va avea o autoritate mare. Instituțiile de știri care au website-uri online au o poziție foarte bună pe acele websiteuri din cauza conținutului divers, din cauza promovării. Iar faptul că afacerea ta va fi “citată” de un astfel de website, faptul ca acest website va prelua un link către afacerea ta, acest lucru îți va oferi un avantaj SEO extrem de mare. Astfel vei crește autoritatea site-ului tău și Google va avea încredere în conținutul scris de tine, poziționându-ți site-ul mai sus în căutări.

O mulțime de sfaturi de redactare a unui comunicat optimizat SEO poți citi chiar aici. Chiar dacă ai un comunicat bun, e necesar ca în mediul online să folosești tehnicile de optimizare pentru motoarele de căutare.

4. Comunicatele de presa au o mare posibilitate de viralizare

Fiindcă de cele mai multe ori tratează subiecte de interes general, comunicatele de presă pot să ajunga foarte ușor virale. Asta înseamnă că într-un timp record pot atrage zeci de mii sau sute de mii de vizite. Imaginează-ți ce ar însemna acest lucru pentru afacerea ta, care s-ar putea promova prin intermediul unui astfel de comunicat. Fie poți plasa un link către site-ul tău, fie poți vorbi despre un nou eveniment pe care îl găzduiește compania ta într-un astfel de comunicat. Iar dacă acesta trezește interes, poate ajunge foarte rapid viral prin redistribuire, așa încât afacerea ta va căpăta o vizibilitate crescută într-un timp extrem de scurt.

5. Comunicatele de presa au un impact major in memoria colectiva

Astfel de documente sunt foarte des folosite pentru a răspunde la o critică sau pentru a oferi un drept la replică. În cazul în care companiile intră într-o criză, de asemenea, tot astfel de materiale anunță evenimentul. Tu poți folosi un astfel de comunicat de presa pentru a-ți anunța creșterea afacerii sau deschiderea unei noi filiale.

De cele mai multe ori, astfel de comunicate au un impact major în memoria colectivă, ele sunt ținute minte foarte mult, datorită obiectivității și modului de redactare. Astfel, vei asigura memorabilitate afacerii tale și vei crește șansele ca posibilii clienți din publicul țintă să apeleze la serviciile tale.

Acestea sunt doar 5 dintre nenumăratele motive pentru care un comunicat de presă te poate ajuta. Dacă dorești să te bucuri de beneficiile unui astfel de material, trebuie să știi însă cum să îl redactezi. Poți găsi o varietate de comunicate de presă și chiar o mulțime de sfaturi de redactare a unui comunicat pe site-ul PR2Advertising.ro.

Please follow and like us: